Så var det dags att skriva mina mål för 2014. Jag har gjort detta i några år nu, först för mig själv och sen förra året offentligt. Det hjälper mig verkligen att behålla fokus på det jag behöver göra för att komma dit jag vill i livet. Det kan liknas vid nyårslöften, men de är ändå inte löften. Det är mål, precis som föreningar skriver arbetsplansmål. Om jag uppnår dem är det bra, men det viktiga för mig är att jag försöker.

Mål 2014 - reaktionista.se

Mål 2014

1. Sluta ta ansvar för andra människors känslor (låta andras val vara andras val)
2. Skriva dagbok för hand varje dag
3. Vara ute mer (fotografera, promenera, beundra naturen)
4. Träna något varje dag (medicinsk yoga, styrketräning ben och armar, promenader)
5. Leka mer (busa, baka, pyssla, skratta och bjuda på mig själv)
6. Våga berätta och ställa frågor utan omvägar (inte be om ursäkt för att jag finns, inte skratta bort allvar)
7. Ta mig tid för kreativitet (måla, pyssla, pärlplatta)
8. Avgå från fastighetsstyrelsen med stolthet
9. Spendera mindre tid vid datorn (max 2 timmar bortsett från skola och skrivande)
10. Bli bättre på att berömma mig själv (även när jag ”bara” har städat eller vilat mig)
11. Skriva första utkastet på min bok (skriva något varje vecka + ev. skrivarvecka)
12. Försöka leva mer miljövänligt (diska i balja, återanvända, second hand, källsortera)
13. Skapa en buffert för oförutsedda kostnader (t ex veterinärkostnader)
14. Göra mig av med något gammalt om jag köper något nytt
15. Få bättre kondition (först träna benmuskler, sen promenader, sen stavgång, ev. joggning)
16. Läsa böcker oftare (skönlitteratur eller ämnen jag är intresserad av)
17. Skapa rutiner för att ta hand om min kropp (bli bättre på hudvård, tandvård, hårvård, vila)

Bonusmål (mer planer än mål)

– Klippa kort hår
– Söka till högskola
– Åka till Australien

Author

Wilda Kristiansson, 30 år. Högkänslig, introvert socionomstudent bosatt i Eskilstuna. Skriver bok, testar DIY, fotograferar, reflekterar och växer ur trauma.

Lämna ett avtryck

%d bloggare gillar detta: