Hej måndag! Här kommer ett nytt koncept – veckoplanering – som jag fick en idé om för bara två dagar sedan. Ibland går det snabbt! Tack Agnes och Ellen för att ni födde idén med era veckoplaneringar. Idén går ut på att starta veckan så som jag oftast gör, med tydligt fokus och plan – men också bjuda in er i det! Förhoppningsvis får det mig att utveckla mitt användande av Bullet Journal lite mer detta år. Framför allt hoppas jag att det tar ner tröskeln lite jämfört med andra inlägg så att vi kan snacka vardag och självkännedom på ett mer grundläggande konkret plan. Vad tror ni om det? Vi testar!

Bullet Journal veckoplan - reaktionista.se

Veckoplan

måndag | plugga klassiska och moderna samhällsteorier + migration och etnictet, och träna styrka.
tisdag | plugga socialpolitik och välfärdsstaten, blogga och göra ett kortare yogapass.
onsdag | plugga familjepolitik, barns delaktighet + intersektionalitet, träna styrka och ta en skogspromenad.
torsdag | ta sovmorgon, läsa igenom frågor och svar, meditera, skriva tenta och varva ned med Daniel.
fredag | vakna med Daniel, njuta av avklarad tenta och fira med middag med klasskamraterna.
lördag | blogga, läsa bloggar, träna styrka och gå på bio med Daniel.
söndag | vakna med Daniel, leka med tigerungarna och planera nästa vecka.

Veckans matsedel

Pasta med svampsås och sparris (kylrensning), bulgursallad med brysselkål, tonfiskpasta till före och efter tentan, godis och plocksallad under tentan, tortellini i kantarellsås (ute), helgens mat får bli i samråd med andra.

Veckans träning

Styrketräning med appen 7 minutes tre gånger, kvällspromenader och yoga.

Veckans återhämtning

I Daniels närhet, med örtte, genom promenader och meditation, i långsamma morgnar och med mycket sömn.

Veckans fokus

Tentan är första fokus, och därmed är lärandet i fokus. Att hålla intresset vid liv och släppa prestationen blir veckans utmaning. Sen ska jag bara vara nöjd med att jag har gjort det och njuta av att träffa efterlängtade personer.

Veckans ledord

Do what you can, with what you have, where you are.

Veckans fråga

Hur återhämtar du dig i intensiva tider? Ge mig dina bästa tips!

 

SparaSparaSparaSpara

SparaSpara

SparaSpara

6 Comments

  1. Superbra plan!
    Denne likte jeg skikkelig godt, da ser man lettere hvor mye man faktisk GJØR og får samtidig sjansen til å legge inn gode pauser og sosiale treff 🙂

    Har fulgt bloggen din en god stund, men er desverre dårlig til å legge igjen spor :-/
    Du inspirerer masse, både med personlige tanker, kreative idèer og måter å se livet på. TAKK for at du er du og for at du deler. Jeg heier på deg! <3

    Klem, Janniche

  2. Men ja! Så kul att läsa sånt där tycker jag.
    Precis det här tänkte jag börja med nästa vecka. Eller jag börjar redan denna vecka men har inte fått till själva bloggdokumentationen till denna vecka. 🙂

  3. åh, heja <3 tycker det är SÅ skönt att få följa med i andras veckoplaneringar! fint att du gör detta!

  4. Hej och tack för din blogg! Jag har stor behållning av dina stjärnögonblick och ditt ödmjuka och välformulerade inlägg. Tack snälla för det.

    Under intensiva tider återhämtar jag mig genom att vara extra mycket i skogen. Jag upplever att vara i skogen och känna på träd (ja jag kramar också träden), buskar och dofta på barr och kottar eller löv verksr stärkande och helande. Stress, en enda soppa av tankar och känslor, fysisk smärta/skada och även sjukdomssymtom lägger sig/lindras/går över när jag är nära naturen.

    Längre meditationer ger mig också utrymme i huvudet och perspektiv samt möjlighet att prioritera i rätt ordning och lyssna till vad jag behöver.

  5. Pingback: STJÄRNÖGONBLICK 2 | växter, tenta och vila. | REAKTIONISTA

  6. Åh så himla roligt att få en inblick i din vecka! Älskar verkligen den här typen av inlägg. Ser fram emot nästa imorgon 🙂 Själv ligger jag efter som vanligt och har inte ens skrivit min än. Och jobba på en söndag vill man ju gärna undvika…

Lämna ett avtryck