Vykort från Tjörn | fårhage, röda hus och lantluft.

Vykort från Tjörn - reaktionista.seVykort från Tjörn - reaktionista.seVykort från Tjörn - reaktionista.seVykort från Tjörn - reaktionista.se

Hjälteby på Tjörn, 8 juli 2017

Hej hallå!

Sedan sist har jag hunnit befinna mig i Göteborg ett dygn innan jag tog mig vidare. En middag i en trädgård på Hisingen, kvällste i en soffa och samtal med människor jag önskar fanns i mitt vardagliga liv. Jag avslutade med några timmars skrivande och vegobuffé med Jessica på Andrum.

I fredags eftermiddag åkte jag över bron till Tjörn. På en gård i Hjälteby bor Rasmus och Linn med sitt barn och sina djur. Redan igår kväll fick jag hälsa på tackorna i den stora hagen och hörde hur baggarna ropade från andra sidan buskaget. Ullen var regnblöt mot mina händer. Vi satt uppe på verandan och drack te under fina samtal, och jag kände hur lantluften gjorde mig sömnig.

Katten Thea låg och tvättade sig vid min fotände imorse när jag vaknade. Jag tassade ner från sovloftet till frukostbordet. Under bordet låg hunden Lovis och lutade sitt huvud mot mina fötter för en stund. Vi tog med oss henne och barnet och gick ut på en promenad. Runt oss tornade berg och stora moln upp sig. Linn kom på den briljanta idén att åka på loppis. I en röd lada hittade jag en rostig sax att ha som fotorekvisita. När vi kom hem åt vi resterna av den hemlagade sushin från gårdagskvällen. Efter att vi alla hade sovit middag gav vi oss ut igen. Den här gången till Sundsby säteri med en fantastisk gångväg under bokträd.

Ikväll har vi grillat i solskenet. Imorgon hoppas jag att det blir badväder.

Med värme,
Wilda

Om du vill följa mig i realtid längs vägen är det möjligt via Instagram Stories. Följ mig på Instagram så kommer du att kunna se mina uppdateringar i ”händelser” på startsidan. Alla händelser finns kvar i 24 timmar.

4 avtryck, RSS

1. Alicia 8 juli, 2017 @ 19:53

Så otroligt fint! Fåren! Den övervuxna stugan! Alla djuren och sjön! Och jag tycker så mycket om den matta svärtan i dina bilder på sistone. En lite analog känsla som går så fint ihop med ditt skrivspråk.

• Wilda | reaktionista.se 9 juli, 2017 @ 15:52

Tack för att du ser. Jag har testat fram en ny bildstil senaste månaden som jag verkligen börjar fastna för, så det är extra värdefullt att höra att någon annan uppskattar det – och ser stämningen som jag vill förmedla. Det är himla fint här.

2. Thea 10 juli, 2017 @ 07:40

Håller med Alicia, så himla fint och vad kul testa en ny fotostil! Både här och på Instagram låter det verkligen som att du är ute på ett toppenfint äventyr fyllt av lugn och fina möten. Hoppas resten av resan blir lika fin <3

PS. Så fint att katten heter som jag? Det brukar mest vara hundar..haha!

• Wilda | reaktionista.se 10 juli, 2017 @ 13:14

Tack, blir så glad! Det är så fint att du följer mig. Det är en himla fin resa. Just nu är jag strandad på Tjörn efter en buss som inte dök upp men det är ju inte fy skam ändå 😉 Och jag kommer iväg lite senare bara. Och åh ja tänkte på dig när jag hörde kattens namn 😀

Din mail kommer inte att publiceras. Required fields are marked *